05 мај 2009

Promocija Crne Gore kao destinacije

Kombinacijom promocionih sredstava upotrebljenih da se ostvare tržišni ciljevi, se podrazumjeva pod promocionim miksom. Na slici je predstavljeno od čega se promotivna aktivnost sastoji, tj koji su njeni elementi. Što se tiče promocije u turizmu, ona se obavlja na više nivoa i to na nivou destinacije, i pojedinih preduzeća.
TOCG (Turistička organizacija Crne Gore), obavlja promociju Crne Gore, kao destinacije. Ona je nastala sa ciljem da obavlja poslove vezane za promociju i unapredjenje turizma, da obezbjedi informativno-propagandne djelatnosti u zemljii inostranstvu, kroz izdavačku djelatnost, oglasna i audio-vizuelna sredstva, odnose sa javnošću (PR), nastupe na sajmovima, specijalizovanim turističkim manifestacijama i dr. promotivnim aktivnostima. Ona ima cilj i formiranja i razvoja turističko-informativnog sistema Crne Gore, kao i povezivanje sa drugim informacionim sistemima u zemlji i inostranstvu. TOCG je razgranata u turističke centre po turističkim opštinama ( Budva, Bar, Ulcinj, Kotor, Tivat, Herceg Novi, Podgorica, Žabljak, Kolašin, Plav ). Ono što mene posebno čudi, je to što ostale opštine još uvijek nemaju svoje Turističke centre, jer osnovna uloga ovih centara je da koordiniraju turističko-informativnu propagandu na lokalnom nivou, formiraju bazu podataka o turističkom prometu u svojoj opštini, izdaju turističke publikacije, učestvuju u organizaciji priredbi i td.
Ono što Crna Gora, kao mala zemlja, bi trebala da postigne, je dobrom tj. kvalitetnom promocijom da stigne do novih tržišta, kao i povećavati učešće na već postojećim tržištima. Jer sami podatak da Crnu Goru posjećuju uglavnom turisti iz susjednih zemalja ( Srbija oko 41% ), nam govori da na stranim tržištima, kao što je Njemačko, Britansko i td … nas nema.

Нема коментара:

Постави коментар