06 мај 2009

Turizam u Crnoj Gori sezonskog karaktera

Turizam u Crnoj Gori je sezonskog karaktera, zbog čega najveći turistički promet iz godine u godinu imaju sest primorskih opstina, na koje otpada čak vise od 95 odsto ukupno ostvarenih dolazaka i noćenja turista.Crna Gora ima sanse da kroz segmentaciju, specijalizaciju, standardizaciju i diverzifikaciju turističke ponude izgradi imidz međunarodno poznate turističke destinacije. Ipak, i pored prednosti i mogućnosti koje Crna Gora ima, da bi stvorila uspjesnu turističku privredu, bitno je imati u vidu činjenicu da je trenutna turistička ponuda jos neprilagođena traznji na turističkom trzistu .Preporučuju se da domaće i strane investicije treba podstaći smanjenjem administrativnih barijera, poreskih opterećenja i regulacija koje sputavaju razvojnu turističku inicijativu.

U Podgorici nedostatak kvalitetnih smještajnih kapaciteta

U Podgorici je kategorisano 24 hotela, od čega ih je devet sa četiri zvjezdice(Premier, Apart Premier, Filia, Podgorica, Kostas, Eminent, Boja turs, Siti i Ambasador), a ostalo su niže rangirani. Hotel Crna Gora koji je najveći u glavnom gradu sa 290 kreveta, nije kategorisan. Na listi pored imena hotela Crna Gora piše da je kategorizacija u toku. Ovaj objekat nedavno je prodat kompaniji Normal turs Žarka Burića, od kojeg se očekuje da najveći podgorički hotel dovode na nivo od najmanje četiri zvjezdice.Smatram da je za jednu turističku zemlju od velikog značaja da glavni grad raspolaže sa kvalitetnom turističkom ponudom. Ne treba se samo okretati primorju, već i sjevernijim gradovima.Oni su najčešće posjećeni od strane poslovnih ljudi,koji takodje imaju svoje potrebe kao i svaki drugi turista.